Solo  









«La violoniste originaire d’Oslo pousse son instrument dans ses recoins les plus intimes, dans ses retranchements les plus fortuits. (…) Un voyage au centre d’un instrument. Ses arcanes, ses conduits, ses jointures. Et c’est assurément un palpitant voyage.»
- Eric Therer, JazzMania.be

«However remote it may be, the vocabulary of folk music is always present in some faint form, keeping the strange sounds and disjunctive noises in service of succinct musical compositions, instead of just playing with acoustic effects. The ‘double-tone’ effect of prepared strings is particularly effective here, with each thin, high sound shadowed by a softer but more resonant subharmonic.»
- Ben Harper, Boring Like A Drill

“On Free Folk (self-released, 9 June), Norwegian violinist Inger Hannisdal plays solo melodies – often inspired by Nordic folk song – but using an instrument that has been prepared with assorted clips, which create metallic effects, forced harmonics and ghostly percussive textures.”
- John Lewis, The Guardian

“Dette er ei perle av ei soloplate (...) Lydbiletet er nake og gjennomsiktig, og dynamikken er herleg nyansert. Ho brukar ei mengd teknikkar og verkemiddel, men det har alltid ei musikalske grunngjeving. Inger Hannisdal leverer nok ein gong!” 
- Lars Mossefinn, DAG OG TID

“Generelt er det noe forfriskende med prosjektet til Hannisdal og den musikalske flerspråklige tilnærmingen hennes. Den oppleves som fylt av nysgjerrighet, selvstendighet og engasjert fordypning som kommer like mye av levde erfaringer, møter og tilstedeværelse, som av institusjoner og etablissementer. Dette gjør kunstnerskapet hennes til noe eget, som forhåpentligvis kommer til å prege scenen i lang tid fremover“
-Maria Lokna, Morgenbladet

“Hannisdal gir seg sjøl, og oss, kraftige utfordringer. I mine ører, og for resten av mitt sanseapparat, er det det som gjør musikk spennende. Når musikere med Hannisdal evner åpner nye dører og nekter å kompromisse, da skjer det noe med musikken og med meg som mottaker.”
- Tor Hammerø, Nettavisen

“(…) Hannisdal shows what she does with great style and care.”
- Vital Weekly

“(…)referencing both the naturalistic, innate melancholia of rural Nordic Folk songs of yore as well as elements of Modern Classical composition, probably especially prevalent in the scraping bowing techniques of “Space” and the whirling, ever spiralling “River II / Turbines”, which - at least in parts - would probably make a great, and contemporary, addition to the score of the next big medieval x fantasy oriented TV drama if one of the producers x writers invlvd in these in the big production studios would actually take the time to skim through the sonic treasures released far off the mainstream path every day.”
- nitestylez.de


with the Norwegian Chamber Orchestra, photo: Euishin Kim